přezdívka:
heslo:
registrace

Minimax.cz - minimax umeni

Co je minimax?
Minimax je umělecký server pro všechny autory. Vyjádřete se! Prezentujte své malby, fotografie, poesii či prózu, komentujte ostatní autory. Více informací
Žánry
Menu
Ikonka na web
Inzerce
Kdo je online
PenelopeBu, LarryPerre, FreyaWitch, KraigMagui, TristanPet, ColumbusTh, DewayneMcL, BLUAntoine, EdgarHeyer, BarbaraV98, Betty30F7, ChristyDar, TraceeNowl, MadgeSynde, WinstonOne, vice... + 7 anonymů
Reklama Google
Statistiky
TOPlist
Právo první noci
JanUrban - Monday, 05.06. 2006 - 21:35:40
Téma: Poesie - Volný verš



Poklady krve vroucí
má mysl ukrývá
do sigma pumpy v hrudi mé
pro průtok
víry jara pozdního.

Já petrolejku rozsvítil
dnes místo hvězd
aby ještě více zhoustl vzduch
i tak již vydýchaný
snem přítomným
ve kterém jsem šaty odložil
a vstoupil v lože plaché nevěsty.

Jazyky, ty hady pevných těl
jsme ve rtech vlastních propletli
aby se výdech ve výkřik proměnil
prostoupením údů napnutých
pod nimiž se nevěsta marně brání
zmatena údery dlaní
jimiž ženich
zoufale tluče do dveří zamčených.

Dnes ráno
jsem se vzbudil spokojen.

Související odkazy
· Přidat příspěvek k tématu

Nejčtenější příspěvek na téma Poesie - Volný verš:
Žal harlekýna

Hodnocení příspěvku
Průměrné hodnocení: 6
Účastníků: 8


Zvolte počet hvězdiček:
hlasovat mohou i neregistrovaní!
Výborný
Výborný
Výborný
Výborný
Výborný
Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti
"Právo první noci" | Přihlásit/Registrovat | 19 komentářů
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Právo první noci
Od: animula - Tuesday, 06.06. 2006 - 14:11:20
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
co je sigma pumpa


[ Odpovědět ]

Re: Právo první noci
Od: Hawran - Tuesday, 06.06. 2006 - 16:12:39
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Pro Animulu: Čerpadlo. :-) Tady v přeneseném významu srdce


[ Odpovědět ]
Re: Právo první noci
Od: JanUrban - Tuesday, 06.06. 2006 - 16:19:06
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Děkuji za předběhnutí. Je to přesné.


[ Odpovědět ]
Re: Právo první noci
Od: animula - Tuesday, 06.06. 2006 - 21:02:38
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
pumpa je kupodivu čerpadlo. ja se ptam, co je sigma pumpa, protoze "sigma" je cast tlusteho streva, tedy sigmoideum. Pak to vyzni jako ataka prujmu, drahousku. A zadne srdce, proto se ptam.


[ Odpovědět ]
Re: Právo první noci
Od: JanUrban - Tuesday, 06.06. 2006 - 22:05:50
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Když mi manželka řekla, že koupila na záchod štětku, nenapadlo mě, že budeme na WC malovat, ani že mi pořídila lehkou ženu na ukrácení dlouhé chvíle. Prostě jsem to vzal na vědomí a dále do toho nešťoural.


[ Odpovědět ]
Re: Právo první noci
Od: animula - Tuesday, 06.06. 2006 - 22:42:54
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
chápu, že tvá genialita a vnímavost o štětce na záchod je opravdu nedostižná a záviděníhodná; já jen k Tvému brisknímmu postřehu dodávám, neboť jsi to zřejmě zmeškal, že můj původní dotaz vyjadřuje a zjevně příliš skrytě mé přesvědčení, že "sigma pumpa" je prostě krávovina a že si v těch básničkách strašně vymýšlíš, jen aby byly rádoby zajímavé. Vymýšlíš pseudooriginální slovní spojení, které je ale naprosto o ničem a místo poetické hladkosti a lehkosti á la Seifert nebo Nezval je to prostě - bezduchá kravina. A tuto myšlenku na několik řádek jsem se pokusila vyjádřit svým původním dotazem - je vidět, že umění zkratky může zůstat někdy nepochopeno. A nebo ho neovládám, každopádně děkuji za odborné zodpovězení dotazu o štetce na záchod.


[ Odpovědět ]
Re: Právo první noci
Od: JanUrban - Wednesday, 07.06. 2006 - 07:54:18
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Je to tvůj názor a jsem dalek toho, abycb ti něco vnucoval. Někdo význam pochopí, někdo se zeptá a pochopí též a dalšímu to trvá déle a nebo nechce pochopit. Z mého pohledu je sigma pumpa v přirovnání k srdci běžný obrat, který jsem si ani nevymyslel. Proto to kolega Hawran pochopil ihned.


[ Odpovědět ]
Re: Právo první noci
Od: animula - Wednesday, 07.06. 2006 - 16:31:39
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
ano, já jsem opravdu trapně nechápavá. Je sice zajímavé, že tobě uniká, a to se opakuji, že jsem se neptala na význam, ale že ti svým dotazem pouze naznačuji, že to je kravina a že se mi to v básni nelíbí. Ale chápu, že to také každý nepochopí, a že to asi vyžaduje trochu povznesenějšího ducha, který unese kritiku, a to si přeber, jak umíš. Tak, tím končím tuto debatu. Nejsi dobrý básník, a jestli mě chceš přesvědčovat o tom, že chyba je na mé straně a že zmeškávám tvou geniální invenci, tak o tom mě přesvědčíš jedině tak, že napíšeš něco opravdu pořádného a kvalitního.


[ Odpovědět ]
Re: Právo první noci
Od: JanUrban - Wednesday, 07.06. 2006 - 21:12:28
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
V prvé řadě tvé komentáře beru jako názor čtenářky. Do kritika máš ještě daleko. Rozhodně pod přívalem tvých vět neklesám a necítím potřebu jen tebe přesvědčovat o svých kvalitách a také tě nenutím k tomu, aby si mě s nadšením četla. Jinak "sigma" je název písmena S v řecké alfabetě. Já z něho vytvořil srdce a ty zase střevo. Nic ti ale nevyčítám, každý nějak tvoří s různými výsledky.


[ Odpovědět ]
Re: Právo první noci
Od: leave_low - Thursday, 08.06. 2006 - 01:43:53
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
na slovíčko, kamaráde, chápu, že tělovědu už máš nějaký ten pátek za sebou, ale "colon sigmoideum" nebo česky esovitý tračník vytvořil pár desítek století zpátky někdo jiný, a rozhodně ne Animula. Poučovat někoho o tom, že "sigma" je písmeno řecké abecedy je z tvé strany trochu zbytečné a je v tom cítit arogantní dotčenost :-) Zrovna Animula tuším zná řeckou alfabetu "písmem i slovem," takže její dotaz celkem chápu. A taky nepovažuju za úplně adekvátní reakci na kritiku vysvětlovat někomu, jak je úplně blbej, když má výhrady k nějakému obratu. To kdybych měl dělat já.. :-))


[ Odpovědět ]
Re: Právo první noci
Od: leave_low - Thursday, 08.06. 2006 - 01:53:16
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
a ještě jednu věc... píšeš, že Animula má daleko do kritika, no doporučuji ti přečíst si třeba některé její kritiky na filmy, které tu na MINIMAXu má; kdybych to měl drsně přirovant - jestli ona má míli do kritika, tak ty máš světelný rok do básníka. Nezlob se, ale zrovna jejího názoru bych si být tebou celkem vážil; je tu jeden z nejpilnějších návštěvníků, víc básniček přečetl a okomentoval už jen jannis a shodit její názor jenom proto, že tobě se nehodí vypovídá spíš o tobě. Sice tu dělám trapné PR, ale "hlásím, pane hejtmane, a já to musím říct," že takhle nefér reakci od autora jsem tu už dlouho nezažil. A myslím, že přesně proti těmto projevům povýšeně dotčených autorů se tu celkem pilně bojovalo, a já se ochotně přidám. Teď nehodnotím vůbec tvoje dílo, ale jen tvoji reakci. Animula tu docela poctivě píše všem názory, což tu dělá pár lidí; ale ty dáváš najevo, že na ně sereš - ok, piš to třeba do záhlaví, že tě zajímají jen pochvalné ovace, a to, co se ti nehodí, je pro tebe "názor čtenáře, který má do kritika daleko." (Mimochodem, Animula se za "kritka" nikde neoznačila.) Pak ovšem nevidím úplně důvod, aby jsi MINIMAX dál navštěvoval. Zvaž případně své další setrvání zde na serveru; já jsem si vyslechl spoustu nelichotivostí, a mě motivovaly k další tvorbě, ty se hádáš, jaký jsi vynalézavý básník. Myslím, že takoví lidé tu opravdu chybět nebudou.


[
Odpovědět ]
Re: Právo první noci
Od: JanUrban - Thursday, 08.06. 2006 - 12:45:18
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Tak mně to trochu připomíná padesátá léta, tu dobu vylučování z vlastních řad.
To, že něco napíšu, neznamená, že se to musí líbit všem. Tolik namyšlený nejsem. Pokud Animula napíše že neunesu její kritiku, tak to chápu tak, že se za kritika považuje. Je to její právo, které jí neupírám. Neberu jí názor, že jsem nedobrý básník a že píšu kraviny. Nenechám si ale brát svůj současný názor, že nyní má do kritika daleko. To si myslím já a nenechám si diktovat, co si myslet mám.
Stejně tak si nenechám tvojí arogancí nařizovat, jestli mám, či nemám uvažovat zda zde setrvat. Pokud jsi ovšem majitelem MINIMAXU, tak mi tu můžeš klidně zrušit účet. Jinak mi to připadá jako, jdi mi z cesty, tady plkám já a běžte pryč, když neunesete má moudra.
Animulu nepovažuji vůbec za blbce, to jsi řekl ty. Názorů a kritik ostatních, včetně Animuly si vážím. Nemusí být pouze kladné.
Jo, stále platí že sigma pumpa v mém podání nemá nic společného s tím vaším střevem. Netvrdím, že se jedná o ten nejlepší obrat. Ponechám na čtenářích, zda se přikloní k srdci, nebo ke střevům.


[ Odpovědět ]
Re: Právo první noci
Od: JanUrban - Tuesday, 20.06. 2006 - 16:17:12
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Kapitán Kid zpíval svýho času:

(...)

srdce tvý ty zlořečená ženo

(...)

ta sigma pumpa prokletá

ta vysála můj cit

že spadla na mě roleta

černá jak antracit

(...)



Začínalo to nějak jako "Vytáhnu z kapsy mausera a promáznu ho fest. Pak vyhledám tě za šera, ať o pátý či v šest, až budeš tančit s frajerem s tím Vencou, co má knír, či s Vítězslavem Majerem si vyjdeš na špacír..."

Dnes jsem narazil na jednu reakci mého čtenáře. Uvádím zde pro pochopení, kde obrat sigma pumpa mé podvědomí pravděpodobně vzalo.


[ Odpovědět ]
Re: Právo první noci
Od: JanUrban - Thursday, 13.07. 2006 - 08:00:34
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Celá píseň ( je lepší )

ČTYŘI ZPŮSOBY



Ami F7 Ami F7 Ami F7 Ami

1 Vytáhnu z kufru Mauzera a promažu ho fest

F7 Ami F7 Ami F7 Ami

pak vyhledám tě za šera tak o pátý či v šest

A Dmi

Až budeš tančit s frajerem s tím Vencou co má knír

H7 E

či s továrníkem Majerem si vyjdeš na špacír

A C#mi H7 E D A E7 A

Hrom tě vem ty zlořečená dívko už jsi dávno zralá pro kladívko

D Dmi G7 C

abych tě jím přes ten tvůj drdol švih

E Ami

švih bych tě dřív kdybych to bejval stih'


2 Nabrousím kudlu z nerezi abych ti ránu dal

tam kde už dávno nevězí ten zatracenej sval

Ta sigma pumpa prokletá tak vysála můj cit

že spadla na mě roleta černá jak antracit

Srdce tvý ty zlořečená zmije za pět piv už kdekdo prodá mi je

nemáš už nic jenom ten jistej flek

abych měl tip kam bych tě pích či sek


3 Upletu špagát z konopí na ten tvůj outlej krk

málokdo z lidí pochopí proč hledám dub či smrk

eventuálně babyku neb rozsochatý buk

pak dám si párek v rohliku a bude mi to fuk

Hrdlo tvý ty zlořečená dámo zdá se býti pro mě přichystáno

Ať se budeš ze svejch činů třeba kát

zavěsím ten špagát s tebou na akát


4 Já dobroušený karafy naleju vitriol

pak do karafy narafičím puget gladiol

Těch kytek bude drahý dítě plnej vobejvák

a některá z nich připraví tě milá o kejhák

O ten kejhák zlořečená ženo kterej bejval tvý jediný věno

Už nebudu myslet na tvý poprsí

a že mě oběsej mě mrzet nemusí


[ Odpovědět ]

Re: Právo první noci
Od: BlackDragon - Wednesday, 07.06. 2006 - 13:40:32
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Tu první strofu bych tam mít nemusela, ale zbytek úchvatný. Má to takové to kouzlo, které tě táhne a nutí číst dál. Prostě ta báseň dýchá.


[ Odpovědět ]

Re: Právo první noci
Od: JanUrban - Wednesday, 07.06. 2006 - 14:32:50
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Děkuji za názor, kterého si vážím.


[ Odpovědět ]

Re: Právo první noci
Od: Karel_N - Thursday, 08.06. 2006 - 00:58:47
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
A já myslel, že Sigma je název firmy, která čerpadla v Olomouci vyrábí...


[ Odpovědět ]

Re: Právo první noci
Od: JanUrban - Thursday, 08.06. 2006 - 12:54:15
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Ano, máš pravdu.


[ Odpovědět ]

Re: Právo první noci
Od: veru - Thursday, 08.06. 2006 - 13:10:06
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
po divokých nocích, které popisuje tuším BlackDragon (teď si nejsem úplně jistá) je příjemné si přečíst názor na vše, co k lásce patří také z druhé strany -od chlapa.
co se mého názoru týče, to originální a pěkné je. boduji, jak jinak než za 10


[ Odpovědět ]

Minimax.cz - umělecký server pro všechny autory
redakce & disclaimer


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. Všechna práva vyhrazena.
97 Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.07 sekund